söndag 11 september 2011

They're coming form the east, with love

Min inspiration från öst!
Denna tjej har tagit mig med storm.
Länge sedan jag hittade en inspiration som föll helt i min smak.
Började tappa bort mig själv stilmässigt. Lätt hänt när man inte har en tydlig linje, utan blandar.
Ofta får jag lägga till lite vuxenhet, kaxighet, kvinnlighet eller dra bort förutsägbara detaljer m.m. från andras stilar.
Men denna modeikon i Ryssland, designer, fotograf och inspiration heter
Ulyana Sergeenko.

Ju mer jag tittar i hennes blogg http://www.ulyanasergeenko.com/ desto mer upphetsad blir jag.
Jag börjar se ordning i min garderob. Har nu i ett år stirrat i den utan att se nåt som helst sammanhang. Varje plagg för sig är ju fint för sig, men matchningen har varit ett mysterium.

Ni kommer se mycket av henne här,
det kan jag lova.




photos:citizencouture.com, tumblr.elle.com, stockholmstreetstyle ulyanasergeenko.com, easy fashion, streetfsn.blogspot.com




 
























Hennes kollektion:



1 kommentar: