söndag 18 mars 2012

A piece of blue sky

Min såkallade inspiration, livsgnista, har varit förlorad ett tag.
Den som gör att maskineriet Johanna fungerar.
Senaste veckorna har den dock börjat smyga sig tillbaka.
I vilken form vet jag inte än, men lite spännande.
Den kommer som en våg plötsligt, eller som en stark vindblåst, som skjuter en framåt lite för fort,
och man försöker att inte snubbla utan bara njuta.
Det svåra är att hinna ta tag i stunden.
Som nu.
Fingrarna snubblar lite över tangenterna för jag vill hinna,
hinna skapa nåt innan vinden avtar.




3 kommentarer:

  1. Ååååå va härligt! Jag har också tappat bort den där berömda livsgnistan mitt i all magsjuka, jobbångest och vårbacklash. Inte blir det bättre av svår Jahanna-abstinens. Men snart så. Jag har på känn att den är på väg tillbaka här med! Kram darlin!

    SvaraRadera
  2. Så himla bra. Att du skriver det såhär och att du mår bättre. Kram

    SvaraRadera